Hvordan forstå kvalitative data

Episode 13 – Hvordan går vi fram for å samle inn og forstå data? Metodebruk for næringsliv og studenter

En masteroppgave skal inneholde mange studenters store skrekk (eller gjesp) – METODEKAPITTELET. Samtidig står eller faller hele mastergradsprosjektet på en godt gjennomført datainnhenting og behandling/analyse. Hvorfor er det så viktig? Hvordan gjør man det? Og hvordan kan man lage seg et prosjekt som også blir artig? Med masteroppgaven som utgangspunkt får vi også høre om metodebruk i næringslivet. Gjelder de samme reglene? Eller finnes det noen snarveier?

Vi tar en prat med sosiologiprofessor Aksel Tjora, metodeekspert og forfatter av boka «Kvalitative forskningsmetoder i praksis».

God lytt!

Direktelink episode: https://anchor.fm/frode-heldal

Apple podcasts: https://podcasts.apple.com/no/podcast/innovativeteams/id1552406251?l=nb

Spotify: https://open.spotify.com/show/4Yyfsk1crwF1utbUeUif3h


En kommentar om “Hvordan forstå kvalitative data

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s